Het eerste weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lincey Jonge - WaarBenJij.nu Het eerste weekje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lincey Jonge - WaarBenJij.nu

Het eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Lincey

14 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Het eerste weekje zit er al bijna weer op. Morgen ben ik hier een week en ik heb al zoveel gezien eigenlijk. De eerste dag (zondag 9 feb) zijn Chantal, Maikel en ik gelijk met zijn drieën op pad gegaan. We wilden eens even kijken wat er allemaal in de buurt was en gingen op onderzoek uit. Bij de waterkant hebben we even iets gegeten. Heerlijke Bakabana, een gebakken banaan met pikante satésaus. Even later liepen we langs het onafhankelijkheidsplein, Fort Zelandia en de Palmentuin, allemaal prachtig om te zien. Daarna zijn we teruggelopen. Dit verliep niet helemaal volgens plan, want we waren een beetje de weg kwijt. Uiteindelijk hebben we er 3 uur over gedaan, maar zijn we wel weer heelhuids thuis gekomen. Al met al was het goed voor de beweging ;).

Maandag hebben Chantal, Maikel en ik een rondleiding gehad van Joël (de huisbaas). Daarna hebben we een fiets gehuurd, zodat we op pad kunnen. Toen we thuis kwamen, zijn we in het zwembad gesprongen om daarna te relaxen in de hangmat. 's Avonds zijn we naar Roopram geweest om Roti te eten. Dat is dus echt niets voor mij! Ik vind het echt niet lekker. Maar gelukkig hebben ze hier genoeg andere dingen die ik wel lust, de Hollandse kost :). Een cocktail maakte de vieze smaak gelukkig weer goed :D.

Dinsdag heb ik kennis gemaakt op stage. Het was wel even een shock om de verschillen tussen Nederland en Suriname te zien. Waar wij continu bezig zijn om bezig te zijn met de ontwikkeling van de kinderen, zitten de begeleiders hier gewoon letterlijk hun tijd uit. Ze zijn niet actief bezig met het spelen met de meervoudig gehandicapten kinderen, maar laten hen heel de tijd liggen op een mat of zitzak. Even vreemd om dit te zien... Maar voor de rest heb ik wel een hele gave taak. Samen met andere stagiaires moeten wij iets opzetten voor de ambulante begeleiding binnen Stichting Betheljada. Toen ik terugkwam, zijn we even naar de stad geweest om een hangmat te scooren. Wat liggen die dingen geweldig zeg! Ik hoop dat ik hem thuis ook ergens op kan hangen.

Woensdag was het een rustig dagje. 's Morgens ben ik met Jantine om een telefoon geweest. We werden even lastig gevallen door een politie-agent die mijn nummer wou om me beter te leren kennen, maar na een tijdje reed hij gelukkig door. Toen iedereen naar zijn/haar kennismaking op stage was, ben ik maar begonnen met poetsen. Toen ze terug waren, zijn we naar Steps geweest. Een hele slechte winkel voor mij! Allemaal slippers en sandalen voor 10 a 15 euro. Geweldig dus!

Donderdag moesten we vroeg op om naar de vreemdelingendienst te gaan. Dit ging echt veel sneller dan ik had gewacht, gelukkig! Daarna hebben we lekker rustig aan gedaan. Een beetje in de hangmat gehangen en gezwommen. 's Avonds stonden we lekker thuis pasta gegeten en hebben we de nieuwe studenten warm onthaald. Rond 12 uur zijn we vertrokken naar de lounge om vervolgens bij Havana te eindigen. We zijn hier helemaal los gegaan en hebben er een vroegertje van gemaakt, tot 4 uur. Ik heb echt een GE-WEL-DIGE avond gehad!

Vrijdag werd ik al om 8 uur wakker, dus dat was een kort nachtje. Heel de ochtend ben ik brak geweest. Ik hoop dat dit nog een beetje bijtrekt in de loop van de dag. Vanavond eten we echte verse friet, mede mogelijk gemaakt door Axelle en Chantal :) ! Daarna gaan we lekker relaxen en er een rustige avond van maken. Dit weekend gaan we namelijk op een tweedaagse tocht naar de Brownsberg en Stone island. De ervaringen volgen nog!

Dit was mijn eerste week in vogelvlucht. Ik hoop dat ik het volhoud om de blog bij te houden. Dit was nog een rustig weekje, maar dat zal vanaf maandag wel anders worden als ik begin met stage. Ik probeer jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden.

<3
Liefs,
Lincey

  • 14 Februari 2014 - 21:32

    Elly:

    Nou Lins ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt.lees ook dat je al op pas gaat van het weekend..gelijk heb je..probeer zoveel mogelijk te zien nu je daar bent...hopen binnenkort wat fotookes te zien!..gr en veel plezier

















  • 14 Februari 2014 - 21:56

    Roxanne :

    Zo te horen heb je het daar wel naar je zin.
    Geniet er maar lekker van meis!

    Dikke kus van je neefjes C-Jay en Codey
    En een knuffel van Nico en mij

  • 14 Februari 2014 - 22:54

    Virginia:

    Geweldig! Veel plezier op Brownsberg. Trek maar stevige wandelschoenen aan ;) Het is een hele inspanning, maar de moeite waard.

    Vergeet vooral niet van elke dag te genieten ♡

  • 16 Februari 2014 - 00:43

    Mams:

    dit is een leuke week voor je meid, ik ben blij voor je en heb steeds het gevoel of je bij ons boven zit. ik ga ervan uit dat je voorzichtig en verstandig bent, dus doe geen dingen die je moeder ook niet doet. ik was al trots toen ik las dat jij aan het poetsen geweest was. werk ze een maandag, niet te hard e, xx ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lincey

Buitenlandstage Suriname

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 16312

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Buitenlandstage Suriname

Landen bezocht: